Met de Notificatie Service is de klant altijd op de hoogte!

Vandaag besteld, morgen in huis! En de klant op de hoogte, het kan met de Parsis Notificatie Service.

Voor leveranciers en logistieke dienstverleners is het een hele uitdaging om de steeds veeleisender consument zo goed en zo snel mogelijk te bedienen. Wat hierbij steeds belangrijker wordt, is het service­niveau richting de klant. De markt vraagt om meer en meer service en u en uw klanten willen zich graag onderscheiden door deze service ook daadwerkelijk te bieden. Hierbij speelt ICT een belangrijke rol.

Met input van enkele klanten uit de transport- en retailbranche heeft For All IT Logistic de notificatieser­vice in Parsis Logistics ontwikkeld. Deze dienst zorgt ervoor dat de klant de dag voor levering een sms-bericht of een e-mail krijgt met een hyperlink naar een website waar alle betrokkenen elk moment de actuele status van hun zending kunnen bekijken. Parsis notificatie service werkt de status van de zending elk moment bij.

Wie kent er niet de talloze telefoontjes met vragen wanneer een zending geleverd wordt? Met de notificatie service wordt het aantal telefoontjes met ruim 80% verminderd blijk uit ervaring.

 “De grootste besparing behalen we vooral uit het feit dat de consument nu beter weet wanneer hij thuis dient te zijn. Dat scheelt een ‘u was niet thuis’ kaartje in de bus en nu hoeft de bezorger het pakket in de meeste gevallen maar één keer aan te bieden. Met 60 chauffeurs die per dag meer dan 40 zendingen moeten leveren, levert dit grote besparingen op.”

 Voordelen van de notificatie service

  • Ontlasten van de interne & externe organisatie mbt vragen omtrent levering
  • Up to date informatie voor klanten met een duidelijke aflevertijd
  • Bestellingen worden vaker in één keer bezorgd
  • Voorkomt hoge kosten voor het beheren en verwerken van een niet geleverde zending

Hoe werkt het?

Als u kiest voor de Notificatie Service in Parsis dan krijgt u automatisch een e-mail of sms-bericht met een hyperlink die de verwachte aflevertijd van het pakket weergeeft. Dit kan op een aantal momenten in het traject, bijvoorbeeld wanneer het pakket:

  • Door u is ingepland op een rit
  • De rit gestart is
  • Het transport gewijzigd is
  • Bezorgd is bij de klant

Deze informatie kan zowel naar de ontvanger als naar de klant en de verlader worden verstuurd. Op deze wijze zijn alle partijen real-time geïnformeerd en genotificeerd.

Vraag nu een Online Demo aan!